Tarmac SL8 Pro – Ultegra Di2

73.000,00 kr. inkl. moms

Intet er hurtigere end Tarmac SL8 takket være kombinationen af aerodynamik, letvægt og kørekvalitet, som man tidligere troede var umuligt. Efter otte generationer og to årtier står vi nu med den hurtigste Tarmac, som vi nogensinde har udviklet – det er verdens hurtigste landevejscykel. Er du og dine ben klar?

Det ultimative mål er ikke kun aerodynamik eller letvægt – det er hastighed, der betyder noget. For at levere den hastighed er der store krav til kombinationen af aerodynamik, letvægt, stivhed og smidighed. Gennem racer-simuleringer med virkelige data, foretaget af vores Ride Science-team, ved vi, at Tarmac SL8 er den hurtigste racercykel, der nogensinde er skabt på de ruter, der virkelig gælder – 128 sekunder hurtigere over Milano San Remo og 20 sekunder hurtigere over Tourmalet end SL7.

  • AERO IN EVERYTHING: Vi arbejder med aerodynamisk, hvor det virkelig betyder noget – ved fronten af cyklen – ikke bare der, hvor det ser godt ud. I processen har vi skabt vores mest aerodynamiske landevejscykel. Ja, den er mere aerodynamisk end Venge. Med sit nye kronrørsdesign, Speed Sniffer, kan vi roligt sige, at den har en næse for sejr. Ren luft er optimeret til maksimal fordel med Tarmacs nye kronrørsdesign, Speed Sniffer. Ved at flytte kronrøret tilbage – det rør, der bestemmer bredden af kronrøret – kan fronten af kronrøret blive meget skarpere, hvilket giver meget mindre modstand. Ved at tilgodese de nye UCI-regler har Tarmac SL8 den smalleste, mest aerodynamiske sadelpind, vi nogensinde har udviklet. Den smalle sadelpind sikrer, at cyklen forbliver hurtig, mens modstandsluften omkring rytterens ben vil få et bedre flow en hidtil set. Duften af sejr er sød, ikke?
  • MAKSIMAL FART. LAV VÆGT: Tarmac SL8 er udviklet på baggrund af vores erfaringerne fra Aethos. På den måde har vi kunne opbygge en komplet aerodynamisk landevejscykel, der overholder UCI’s krav til minimumsvægten. Vores team har udviklet en ramme på kun 685 gram – 15% lettere end Tarmac SL7 og lettere end alt andet på World Tour*. Med evnen til at gøre lav vægt til en topprioritet i rammens skrårør, sadelpind og bag på cyklen, anvendte vi erfaringer fra udviklingen af Aethos. Rammens form bærer belastningen så effektivt, at ekstra stivhedslag fra carbon bliver overflødige.
  • KØRER SOM EN RASENDE VIND, SVÆVER SOM EN ENGEL: Med massive gevinster i stivhed-til-vægt-forhold – en forbedring på 33% forbedret stivhed-til-vægt-forhold sammenlignet med Tarmac SL7 – tager Tarmac SL8 legendarisk håndtering, aggressiv respons og geometri til det næste niveau, hvilket også er bevist til verdensmesterskaberne. Cyklen er stivere ved pedalerne, mere præcis ved styret, hvis du kombinerer det med en komfortabel kørsel i sadlen, sætter vi en ny standard for komfort på en landevejscykel. Takket være vores Rider-First Engineering får hver rytter, uanset størrelse, den samme usædvanlige køreoplevelse og håndtering. I sadlen leverer Tarmac SL8 6% mere komfort, svævende over ujævne veje med en smidig følelse, der er unik i den hektiske verden af landevejscykler. Tarmacs geometri, der er bevist ved verdensmesterskaberne, samt dens frigang på 32 mm er identiske med SL7, hvilket sikrer nem tilpasning og alsidighed til at køre med højprofil-dæk, når det er nødvendigt.
  • BEYOND GENDER: Der kan være mere forskel mellem to mandlige ryttere end mellem en mandlig og en kvindelig rytter. Køn alene giver ikke nok databelæg til at specialisere cykler, hvilket betyder, at opdelingen af cykler efter mandlige- og kvindelige ryttere er forældet. Enhver rytter kan opnå fordele med Tarmac SL8. Det er på tide at tænke Beyond Gender.
  • Tarmac SL8 Pro leverer enestående præstationer med en komplet Shimano Ultegra 8100-serie Di2-geargruppe med power meter, Roval Rapide CL II-hjulsæt (tubeless-ready) og et Roval Rapide-styr med en SL7 frempind. Du er klar til at kaste dig ud i løbet lige fra start.

Beskrivelse

DRIVETRAIN
KÆDERINGE

52/36T

KASSETTE

Shimano Ultegra, 12-speed, 11-30t

BAGSKIFTER

Shimano Ultegra Di2 R8150, 12-speed

KRANKBOKS

Shimano Threaded BSA

KRANKSÆT

Shimano Ultegra R8100 with 4iiii power meter

FORSKIFTER

Shimano Ultegra Di2 R8150, braze-on

GEARSKIFTERE

Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc

KÆDE

Shimano Ultegra, 12-speed

WEIGHT
Weight Size

56cm

Weight

7.16 kg (15 lb, 12.6 oz)

COCKPIT
SADEL

Body Geometry Power Pro, hollow titanium rails

SADELPIND

S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset

STYR

Roval Rapide Handlebar, carbon

TAPE

Supacaz Super Sticky Kush

FREMPIND

Tarmac integrated stem, 6-degree

SADELKLAMPE

Tarmac integrated wedge

SUSPENSION
FORGAFFEL

FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

FRAMESET
RAMME

Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

WHEELS & TIRES
SLANGER

Turbo Ultralight, 60mm Presta valve

FOR DÆK

S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm

BAG DÆK

S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm

FOR HJUL

Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 51mm depth

BAG HJUL

Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 60mm depth

BRAKES
FORBREMSE

Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc

BAGBREMSE

Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc

* Vægte baseret på produktion af malede rammer som afbildet. Faktiske vægte vil variere baseret på farveskema, ramme størrelse og komponent variation. Specifikationer kan ændres uden varsel.

Yderligere information

Størrelse

, , , , ,

Geometri

44 49 52 54 56 58 61
Pedalarmslængde 165mm 165mm 170mm 172.5mm 172.5mm 175mm 175mm
Styrbredde 380mm 380mm 400mm 420mm 420mm 440mm 440mm
Frempindslængde 70mm 80mm 90mm 100mm 100mm 110mm 110mm
Sadelbredde 155mm 155mm 155mm 143mm 143mm 143mm 143mm
Sadelpinds længde 300mm 300mm 300mm 380mm 380mm 380mm 380mm
Frame Stack 501mm 514mm 527mm 544mm 565mm 591mm 612mm
Frame Reach 366mm 375mm 380mm 384mm 395mm 402mm 408mm
Stack to Stem 509mm 522mm 535mm 552mm 573mm 599mm 620mm
Reach to Stem 363mm 372mm 377mm 381mm 393mm 400mm 406mm
Kronrørslængde 99mm 109mm 120mm 137mm 157mm 184mm 204mm
Kronrørsvinkel 70.5° 71.75° 72.5° 73° 73.5° 73.5° 74°
Krankbokshøjde 266mm 266mm 266mm 268mm 268mm 268mm 268mm
Krankboksens drop 74mm 74mm 74mm 72mm 72mm 72mm 72mm
Efterløb 71mm 63mm 58mm 58mm 55mm 55mm 52mm
Forgaffel Længde 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm
Forgaflens fremløb 47mm 47mm 47mm 44mm 44mm 44mm 44mm
Krankboks – Fornavs afstand 572mm 574mm 577mm 579mm 592mm 606mm 613mm
Kædestagslængde 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm
Akselafstand 970mm 973mm 975mm 978mm 991mm 1006mm 1013mm
Faktisk overrørslængde, horisontal 496mm 509mm 531mm 541mm 563mm 577mm 595mm
Skridthøjde 723mm 735mm 746mm 768mm 786mm 808mm 834mm
Sadelrørslængde 433mm 445mm 456mm 473mm 494mm 515mm 545mm
Sadelrørsvinkel 75.5° 75.5° 74° 74° 73.5° 73.5° 73°