Tarmac SL8 Expert Ultegra Di2

56.000,00 kr. inkl. moms

Intet bevæger sig hurtigere end Tarmac SL8 takket være den hidtil usete kombination af aerodynamik, letvægtsmaterialer og køreegenskaber man tidligere troede var umulige.Efter otte generationer og to årtiers udvikling er den ikke bare den hurtigste Tarmac nogensinde – den er også verdens hurtigste landevejscykel. Er dine ben klar til det?

Aerodynamik og letvægtsmaterialer vinder ikke cykelløb isoleret set – det er farten, der gør forskellen. Og for at opnå dén kræver det en kompromisløs sammensætning af aerodynamik, letvægt, stivhed og smidighed. Baseret på løbssimuleringer med data fra den virkelig verden forsikrer vores Ride Science-hold, at Tarmac SL8 er den hurtigste landevejscykel, der nogensinde er skabt til de ruter, der virkelig betyder noget – 16,6 sekunder hurtigere over 40 km, 128 sekunder hurtigere over Milan San Remo, og 20 sekunder hurtigere over den legendariske Tourmalet stigning.

  • AERO I ALT: Vi har skruet op for de aerodynamiske egenskaber fortil – ikke, fordi det skal se fedt ud, men fordi det skal give mening. I den proces har vi skabt vores mest aerodynamiske landevejscykel til dato. Ja, den er mere aerodynamisk end Venge. Ren luft optimeres til maximal fordel takket være Tarmacs nye næsetip: Speed Sniffer. Det tilbagetrukne styrrør – det rør, der bestemmer bredden på kronrøret – giver kronrøret en meget skarpere form fortil, og dermed en meget lavere luftmodstand. Vi har udnyttet de nye UCI-regler til at ruste Tarmac SL8 med den smalleste, mest aerodynamiske sadelpind nogensinde. Den smalle sadelpind sikrer, at cyklen forbliver hurtig, mens luftmodstanden omkring rytterens ben stryger lige forbi. Kan du lugte sejren?

  • MINIMAL VÆGT MAXIMAL AERO: Tarmac SL8 er udviklet på baggrund af de erfaringer, vi gjorde os med Aethos. På den måde har vi kunne bygge en komplet aerodynamisk landevejscykel, der overholder UCI’s krav til minimumsvægten. Vores team har udviklet et stel på kun 685 gram, der er 15 % lettere end Tarmac SL7 og vejer mindre end alt andet, der hidtil er set på UCI World Tour*. Ved at prioritere letvægtsmaterialer i stellets skrårør, sadelpind og bagstel på cyklen, anvendte vi erfaringer fra udviklingen af Aethos. Stellets form tåler høje belastninger så effektivt, at det ikke er nødvendigt at implementere ekstra stivgørende carbonlag. *Hvis altså man ser bort fra alle de gange Kasper Asgreen har kørt vores 585 gram Aethos-stel under en Tour-etape.

  • KØRER SOM EN DRØM – I EN HELVEDES FART: Med en væsentlig optimering af stivhed-til-vægt-forholdet – en forbedring på 33 % i sammenligning med SL7 – tager Tarmac SL8 legendariske styreegenskaber, aggressiv responsivitet og VM-bevist geometri til nye højder. Cyklen er stivere i pedalerne, har større præcision i styringen samt en smidig saddel, der sætter en ny standard for komfort for landevejscykler. Takket være vores Rider-First Engineering kan enhver rytter – uanset størrelse – få den samme uovertrufne kørekvalitet og de samme køreegenskaber. Tarmac SL8 er 6 % mere eftergiven i sadlen og suser smidigt over ujævne veje på en måde, der er helt unik for landevejscykel-segmentet. Tarmacs gennemprøvede geometri og 32 mm-dækfrigang er identisk med den på SL7, og det sikrer en alsidig brug og gør det nemmere at køre med bredere dæk efter behov.

  • UANSET KØN: Der kan være større forskel på to mandlige ryttere end på en mandlig og en kvindelig rytter. Køn alene giver ikke et ordentligt databelæg for at specialisere cykler, og det betyder, at udvikle enten herre- eller damecykler er både ligegyldig og forældet. Alle ryttere kan se frem til eminente køreoplevelser på næste niveau med Tarmac SL8. Uanset køn.

  • Tarmac SL8 Expert leverer enestående kørepræstationer takket være en komplet Ultegra Di2-geargruppe, et C38 tubeless ready hjulsæt i carbon og en SL7 frempind med Specialized Expert Shallow Drop aluminiumsstyr. Alt dette gør den til en let tilgængelig landevejscykel pakket med performance egenskaber.

Beskrivelse

Rammekit

Ramme

Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Affjedring

Forgaffel

FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Bremser

Forbremse

Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc 160mm rotor

Bagbremse

Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc 140mm rotor

Drivlinje

Skiftegreb

Shimano Ultegra R8170, hydraulic disc

Forskifter

Shimano Ultegra R8150, braze-on

Bagskifter

Shimano Ultegra Di2 R8150, 12-speed

Kassette

Shimano Ultegra, 12-speed, 11-30t

Kæde

Shimano Ultegra, 12-speed

Kranksæt

Shimano Ultegra R8100

Klinger

52/36T

Krankboks

Shimano Threaded BSA BB

Hjul og dæk

Forhjul

Roval C38, 21mm internal width carbon rim

Fordæk

S-Works Turbo, folding bead, 700x26mm

Bagdæk

S-Works Turbo, folding bead, 700x26mm

Baghjul

Roval C38, 21mm internal width carbon rim

Indvendige slanger

Turbo Ultralight, 48mm Presta valve

Cockpit

Frempind

Tarmac integrated stem, 6-degree

Styr

Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach

Styrbånd

Supacaz Super Sticky Kush

Sadel

Body Geometry Power Expert

Sadelpind

S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset

Sadelklampe

Tarmac integrated wedge

Produktinformation

Produkt-ID

276209

Vægt

Vægt

7.20kg (15 lb, 14 oz)

Vægt i størrelse

56

*Vægte baseret på produktion af malede rammer som afbildet. Faktiske vægte vil variere baseret på farveskema, ramme størrelse og komponent variation. Specifikationer kan ændres uden varsel.

Yderligere information

Størrelse

, , , , ,

Pedalarmslængde 165mm 165mm 170mm 172.5mm 172.5mm 175mm 175mm
Styrbredde 360mm 380mm 400mm 420mm 420mm 440mm 440mm
Frempindslængde 70mm 80mm 90mm 100mm 100mm 110mm 110mm
Sadelbredde 155mm 155mm 155mm 143mm 143mm 143mm 143mm
Sadelpinds længde 300mm 300mm 300mm 380mm 380mm 380mm 380mm
Frame Stack 501mm 514mm 527mm 544mm 565mm 591mm 612mm
Frame Reach 366mm 375mm 380mm 384mm 395mm 402mm 408mm
Stack to Stem 509mm 522mm 535mm 552mm 573mm 599mm 620mm
Reach to Stem 363mm 372mm 377mm 381mm 393mm 400mm 406mm
Kronrørslængde 99mm 109mm 120mm 137mm 157mm 184mm 204mm
Kronrørsvinkel 70.5° 71.75° 72.5° 73° 73.5° 73.5° 74°
Krankbokshøjde 266mm 266mm 266mm 268mm 268mm 268mm 268mm
Krankboksens drop 74mm 74mm 74mm 72mm 72mm 72mm 72mm
Efterløb 71mm 63mm 58mm 58mm 55mm 55mm 52mm
Forgaffel Længde 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm 370mm
Forgaflens fremløb 47mm 47mm 47mm 44mm 44mm 44mm 44mm
Krankboks – Fornavs afstand 572mm 574mm 577mm 579mm 592mm 606mm 613mm
Kædestagslængde 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm
Akselafstand 970mm 973mm 975mm 978mm 991mm 1006mm 1013mm
Faktisk overrørslængde, horisontal 496mm 509mm 531mm 541mm 563mm 577mm 595mm
Skridthøjde 723mm 735mm 746mm 768mm 786mm 808mm 834mm
Sadelrørslængde 433mm 445mm 456mm 473mm 494mm 515mm 545mm
Sadelrørsvinkel 75.5° 75.5° 74° 74° 73.5° 73.5°