Tarmac SL7 Comp – Shimano 105 Di2

35.000,00 kr. inkl. moms

Tarmac er designet til at køre stærkt. Hvad det angår, er der ingen hvis´er, men´er eller og´er. Men den repræsenterer så meget mere end bare aerodynamisk uovertruffenhed. Med en let Rider-First Engineered™-ramme leverer den de bedst mulige karakteristika, uanset stelstørrelse. Så uanset, hvad du planlægger at gøre med din nye Tarmac, er den klar til at hjælpe dig med at nå dit mål, om det er er at sætte en ny PR, blive bjergkonge, eller at stå øverst på podiet. Èn cykel, skabt til at herske over dem alle.

Med den splinternye Shimano 105 Di2 12-speed geargruppe til at bringe trådløse gearskift ud til masserne, og et par hurtigt-rullende Turbo Pro 700×26 mm dæk leverer den nye Tarmac performance til en mere `spiselig´ pris.

  • Imens aerodynamik var af afgørende betydning for udviklingen af Tarmac´en, og også for udviklingen af alle vore andre landevejscykler, var vægt en anden vigtig faktor for os, på vores rejse mod at skabe den optimale racercykel. Tidligere tiders `aero bikes´ gik altid på kompromis, hvad vægt angik: Jo mere aerodynamiske, man lavede dem, desto tungere blev de. Filosofien bag designet af den nye Tarmac var, at den skulle holde sig indenfor UCIs minimumskrav til vægt, uden at ofre det mindste af aerodynamikken. Og ved hjælp af FreeFoil-arsenalet, og værktøjer såsom isotopisk FEA-analyse, og en del `trylleri´ fra ingeniørernes side, lykkedes det at skabe en FACT 9r-ramme, som blot vejer 1010 gram, og som ikke mister det mindste, hvad angår aerodynamik, stivhed og generel kvalitet i cykel-oplevelsen.
  • I vores videre stræben efter at skabe den perfekte racercykel anvendte vi vores Rider-First Engineering-filosofi, for at sikre, at Tarmac´en blev den bedst afbalancerede og bedst håndterende Tarmac nogen sinde – uanset størrelsen. Med hjælp fra en hær af vores 3 World-Tour-hold, Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step og Bora-hansgrobe, lavede vi visse ændringer på Tarmac´en, baseret på tusinder af kilometer på landevejen. Vi afbalancerede for- og bagenden, så selv den længste etape vedbliver at være komfortabel, uden at give afkald på Tarmac´ens legendariske håndtering eller den løbs-vindende hurtighed.
  • På baggrund af erfaringerne fra Venge, anvender den nye Tarmac enkel integration, med henblik på at skabe et rent og hurtigt cockpit, som er let at leve med. Vi har forbedret kabelføringen for alle konfigurationer – mekanisk gearskift, rundt styr, etc., alt imens cyklen bibeholder sine aerodynamiske fordele. Det er de samme karaktertræk, som gør Tarmac let at arbejde på, og let at have med på rejser. Det er ren win-win.

Beskrivelse

Rammesæt

RAMME

Tarmac SL7 FACT 9r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Gevind BB, 12×142 mm gennemgående aksel, fladmonteret skive

Affjedring

FORGAFFEL

FAKTA Carbon, 12×100 mm gennemgående aksel, fladmonteret skive

Cockpit

STYR

Specialiseret Shallow Drop, 6061, 70×125 mm, 31,8 mm klemme

FREMPIND

Asfalt integreret frempind, 6 grader

TAPE

Supacaz Super Sticky Kush

SADEL

Body Geometry Power Sport, stålskinner

SADELOVERFLADE

2021 Tarmac Carbon sadelpind, FACT Carbon, 20 mm offset

SADELKLAMPE

Asfalt integreret kile

Bremser

FORBREMSE

Shimano 105, Hydraulisk skive

BAGBREMSE

Shimano 105, Hydraulisk skive

Drivlinje

GEARSKIFTERE

Shimano 105 Di2 R7170, 12-gears

FORSKIFT

Shimano 105 Di2, Braze-on

BAGSKIFTER

Shimano 105 Di2

KASSETTE

Shimano 105, 12-gears, 11-34t

KÆDE

Shimano SLX M7100, 12-gears med lynkobling

KRANKSÆT

Shimano 105, 12 gear

Kæderringe

52/36T

KRUMPHUSE

Shimano gevind BSA BB

Hjul & Dæk

TIL HJUL

DT R470 Disc

BAGHJUL

DT R470 Disc

FOR DÆK

Turbo Pro, 700×26

BAG DÆK

Turbo Pro, 700×26

SLANGER

Presta Valve Standard, 48 mm ventiler

tilbehør

Pedaler

PEDAL, TESTRIDE PEDALER LEVERET AF SPECIALIZED

Vægt

Vægt

8,10 kg (17 lb, 13,7 oz)

Vægt Størrelse

56

* Vægte baseret på produktion af malede rammer som afbildet. Faktiske vægte vil variere baseret på farveskema, ramme størrelse og komponent variation. Specifikationer kan ændres uden varsel.

Yderligere information

Størrelse

, , , , ,

44 49 52 54 56 58 61
Pedalarmslængde 165 mm 165 mm 170 mm 172,5 mm 172,5 mm 175 mm 175 mm
Styrbredde 360 mm 380 mm 400 mm 420 mm 420 mm 440 mm 440 mm
Frempindslængde 70 mm 80 mm 90 mm 100 mm 100 mm 110 mm 110 mm
Sadelbredde 155 mm 155 mm 155 mm 143 mm 143 mm 143 mm 143 mm
Sadelpinds længde 300 mm 300 mm 300 mm 380 mm 380 mm 380 mm 380 mm
Kronrørslængde 93 mm 102 mm 113 mm 131 mm 151 mm 178 mm 198 mm
Krankbokshøjde 266 mm 266 mm 266 mm 268 mm 268 mm 268 mm 268 mm
Forgaflens fremløb 47 mm 47 mm 47 mm 44 mm 44 mm 44 mm 44 mm
Kronrørsvinkel 70,5° 71,75° 72,5° 73° 73,5° 73,5° 74°
Krumtaphus fald 74 mm 74 mm 74 mm 72 mm 72 mm 72 mm 72 mm
Forgaffel Længde 366 mm 366 mm 366 mm 366 mm 366 mm 366 mm 366 mm
Efterløb 71 mm 63 mm 58 mm 58 mm 55 mm 55 mm 52 mm
Sadelrørsvinkel 75,5° 75,5° 74° 74° 73,5° 73,5° 73°
Krankboks – Fornavs afstand 572 mm 574 mm 577 mm 579 mm 592 mm 606 mm 613 mm
Kædestagslængde 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm
Skridthøjde 723 mm 735 mm 746 mm 768 mm 786 mm 808 mm 834 mm
Akselafstand 970 mm 973 mm 975 mm 978 mm 991 mm 1006 mm 1013 mm
Sadelrørslængde 435 mm 447 mm 458 mm 475 mm 496 mm 517 mm 547 mm
Faktisk overrørslængde, horisontal 496 mm 509 mm 531 mm 541 mm 563 mm 577 mm 595 mm
Stak til stilk 509 mm 522 mm 535 mm 552 mm 573 mm 599 mm 620 mm
Nå til Stem 363 mm 372 mm 377 mm 381 mm 393 mm 400 mm 406 mm
Ramme stak 491 mm 504 mm 517 mm 534 mm 555 mm 581 mm 602 mm
Rammerækkevidde 369 mm 378 mm 383 mm 387 mm 398 mm 405 mm 411 mm