S-Works Tarmac SL8 Rammesæt

Intet er hurtigere end Tarmac SL8 takket være kombinationen af aerodynamik, letvægt og kørekvalitet, som man tidligere troede var umuligt. Efter otte generationer og to årtier står vi nu med den hurtigste Tarmac, som vi nogensinde har udviklet – det er verdens hurtigste landevejscykel. Er du og dine ben klar?

Det ultimative mål er ikke kun aerodynamik eller letvægt – det er hastighed, der betyder noget. For at levere den hastighed er der store krav til kombinationen af aerodynamik, letvægt, stivhed og smidighed. Gennem racer-simuleringer med virkelige data, foretaget af vores Ride Science-team, ved vi, at Tarmac SL8 er den hurtigste racercykel, der nogensinde er skabt på de ruter, der virkelig gælder – 128 sekunder hurtigere over Milano San Remo og 20 sekunder hurtigere over Tourmalet end SL7.

  • AERO IN EVERYTHING: Vi arbejder med aerodynamisk, hvor det virkelig betyder noget – ved fronten af cyklen – ikke bare der, hvor det ser godt ud. I processen har vi skabt vores mest aerodynamiske landevejscykel. Ja, den er mere aerodynamisk end Venge. Med sit nye kronrørsdesign, Speed Sniffer, kan vi roligt sige, at den har en næse for sejr. Ren luft er optimeret til maksimal fordel med Tarmacs nye kronrørsdesign, Speed Sniffer. Ved at flytte kronrøret tilbage – det rør, der bestemmer bredden af kronrøret – kan fronten af kronrøret blive meget skarpere, hvilket giver meget mindre modstand. Ved at tilgodese de nye UCI-regler har Tarmac SL8 den smalleste, mest aerodynamiske sadelpind, vi nogensinde har udviklet. Den smalle sadelpind sikrer, at cyklen forbliver hurtig, mens modstandsluften omkring rytterens ben vil få et bedre flow en hidtil set. Duften af sejr er sød, ikke?
  • MAKSIMAL FART. LAV VÆGT: Tarmac SL8 er udviklet på baggrund af vores erfaringerne fra Aethos. På den måde har vi kunne opbygge en komplet aerodynamisk landevejscykel, der overholder UCI’s krav til minimumsvægten. Vores team har udviklet en ramme på kun 685 gram – 15% lettere end Tarmac SL7 og lettere end alt andet på World Tour*. Med evnen til at gøre lav vægt til en topprioritet i rammens skrårør, sadelpind og bag på cyklen, anvendte vi erfaringer fra udviklingen af Aethos. Rammens form bærer belastningen så effektivt, at ekstra stivhedslag fra carbon bliver overflødige.
  • KØRER SOM EN RASENDE VIND, SVÆVER SOM EN ENGEL: Med massive gevinster i stivhed-til-vægt-forhold – en forbedring på 33% forbedret stivhed-til-vægt-forhold sammenlignet med Tarmac SL7 – tager Tarmac SL8 legendarisk håndtering, aggressiv respons og geometri til det næste niveau, hvilket også er bevist til verdensmesterskaberne. Cyklen er stivere ved pedalerne, mere præcis ved styret, hvis du kombinerer det med en komfortabel kørsel i sadlen, sætter vi en ny standard for komfort på en landevejscykel. Takket være vores Rider-First Engineering får hver rytter, uanset størrelse, den samme usædvanlige køreoplevelse og håndtering. I sadlen leverer Tarmac SL8 6% mere komfort, svævende over ujævne veje med en smidig følelse, der er unik i den hektiske verden af landevejscykler. Tarmacs geometri, der er bevist ved verdensmesterskaberne, samt dens frigang på 32 mm er identiske med SL7, hvilket sikrer nem tilpasning og alsidighed til at køre med højprofil-dæk, når det er nødvendigt.
  • BEYOND GENDER: Der kan være mere forskel mellem to mandlige ryttere end mellem en mandlig og en kvindelig rytter. Køn alene giver ikke nok databelæg til at specialisere cykler, hvilket betyder, at opdelingen af cykler efter mandlige- og kvindelige ryttere er forældet. Enhver rytter kan opnå fordele med Tarmac SL8. Det er på tide at tænke Beyond Gender.
  • Krankboksen har en indbygningsbredde på 68 mm, Flat Mount-skivebremser og problemfri, sømløs integration – S-Works Tarmac SL8 rammesættet er det ultimative udgangspunkt for at bygge din drømmecykel.

45.000,00 kr. inkl. moms

Beskrivelse

VÆGT

Vægt

1,41 kg (3 lb, 1,7 oz)

Vægt Størrelse

56 cm, som på billedet

AFFJEDRING

FORGAFFEL

S-Works FACT 12r Carbon, 12×100 mm gennemgående aksel, fladmonteret skive

RAMMESET

RAMME

S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Gevind BB, 12×142 mm gennemgående aksel, fladmonteret skive. 685g ramme.

COCKPIT

SADELOVERFLADE

S-Works Tarmac SL8 Carbon sadelpind, FACT Carbon, 15 mm offset

SADELKLAMPE

Asfalt integreret kile

* Vægte baseret på produktion af malede rammer som afbildet. Faktiske vægte vil variere baseret på farveskema, ramme størrelse og komponent variation. Specifikationer kan ændres uden varsel.

Yderligere information

Størrelse

, , , , ,

44 49 52 54 56 58 61
Sadelpinds længde 300 mm 300 mm 300 mm 380 mm 380 mm 380 mm 380 mm
Ramme stak 501 mm 514 mm 527 mm 544 mm 565 mm 591 mm 612 mm
Rammerækkevidde 366 mm 375 mm 380 mm 384 mm 395 mm 402 mm 408 mm
Stak til stilk 509 mm 522 mm 535 mm 552 mm 573 mm 599 mm 620 mm
Nå til Stem 363 mm 372 mm 377 mm 381 mm 393 mm 400 mm 406 mm
Kronrørslængde 99 mm 109 mm 120 mm 137 mm 157 mm 184 mm 204 mm
Kronrørsvinkel 70.5° 71.75° 72.5° 73° 73.5° 73.5° 74°
Krankbokshøjde 266 mm 266 mm 266 mm 268 mm 268 mm 268 mm 268 mm
Krankboksens drop 74 mm 74 mm 74 mm 72 mm 72 mm 72 mm 72 mm
Efterløb 71 mm 63 mm 58 mm 58 mm 55 mm 55 mm 52 mm
Forgaffel Længde 370 mm 370 mm 370 mm 370 mm 370 mm 370 mm 370 mm
Forgaflens fremløb 47 mm 47 mm 47 mm 44 mm 44 mm 44 mm 44 mm
Krankboks – Fornavs afstand 572 mm 574 mm 577 mm 579 mm 592 mm 606 mm 613 mm
Kædestagslængde 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm 410 mm
Akselafstand 970 mm 973 mm 975 mm 978 mm 991 mm 1006 mm 1013 mm
Faktisk overrørslængde, horisontal 496 mm 509 mm 531 mm 541 mm 563 mm 577 mm 595 mm
Skridthøjde 723 mm 735 mm 746 mm 768 mm 786 mm 808 mm 834 mm
Sadelrørslængde 433 mm 445 mm 456 mm 473 mm 494 mm 515 mm 545 mm
Sadelrørsvinkel 75.5° 75.5° 74° 74° 73.5° 73.5° 73°